zaterdag 16 juli 2011

zaterdag, stranddag

Vandaag wordt een echte stranddag. Ron en Peter waren wezen stappen, dus vooral de laatste moest op z'n gemak aan de dag beginnen :-) Ieder in zijn of haar eigen tempo trekt richting strand, waar Pa en Ma die er als eerste waren bedjes hebben gereserveerd.
Wij gaan met z'n viertjes met de taxi erheen, niet omdat het zo'n allemachtig eind is maar meer omdat het wegdek hier niet al te best is en het behoorlijk vermoeiend is om zonder je benen te breken ergens te komen, je loopt constant naar de grond te staren. En voor het giga bedrag van 0,64 € gaan we dan ook niet moeilijk lopen doen :)
Op het strand aangekomen kunnen Bob en Ron nog net aansluiten bij Ma en Jo die een stuk gaan wandelen. De jongens gaan naar het zwembad van Dhyana Pura en Pa, Peter, Jo en ik blijven op het strand.
Ik besluit de gok te wagen en ga met Pa en Ro de zee in. Zonder bril, want ik moet er niet aan denken dat ik die door een golf kwijt raak.
Gelukkig zijn de golven zo groot dat ik ze zonder bril al aan zie komen :-)
Heerlijk hoor zo'n echte zee, maar je kan je goed voorstellen dat er mensen niet uit terug komen als je je niet aan de simpele regels houdt om tussen de vlaggen te blijven, er staat een ontzettend sterke stroming namelijk.
Na het zwemmen heerlijk op een bedje met de mp3 speler aan in het zonnetje.
Max en Jes verschijnen al vrij vlot dat ze eigenlijk wel al honger hebben, en ik stuur ze met 150.000 rph naar het hotel om lekker samen te gaan lunchen. Dat vinden ze natuurlijk wel wat!
Als de rest van de groep terugkomt gaan Jo en Peet wandelen richting Kuta en gaat de rest ook lunchen bij Dhyana Pura.
Ik maak wat foto's van Ro en Bob in het kinderbadje waar ze 17 jaar geleden ook samen in hebben gezeten... nostalgie alom :-)
's Middags gaat Ma met de meiden richting Kut lopen ook om op souvenirjacht te gaan en wij blijven nog even met Pa en de jongens op het strand.
Eind van de middag taaien we af richting het huis, wederom met de taxi :-)
Bij thuiskomst blijkt de rest nog niet eens terug te zijn, die houden het goed vol.
Als Jo en Peet terugkomen met leuke souveniers en het verhaal dat ze p Poppies Lane bij een tentje hebbn gegeten die ook bitterballen en frikandellen hebben, is de keuze voor het avondeten al snel gemaakt :-)
Met zn allen dus in drie taxi's richting Poppies Lane 's avonds, eerst nog wat shoppen, want het barst hier van de leuke shopjes. Ook lopen we langs de plek waar zo veel jaar geleden de discotheek de lucht in is gegaan waar 4 nederlanders en heel veel andere toeristen bij zijn omgekomen, de tent waar Peter en Ron 17 jaar geleden nog wel heen gingen om te stappen.
In het restaurant aangekomen wordt er van alles besteld, de meest vreemde combinaties komen voorbij omdat men een gewoon gerecht van hier besteld met als voorgerecht een frikandel speciaal :-)
Max gaat aan de bitterballen. Bob en Jes aan en frikandellen en grote gegrilde garnalen. Ik aan de frikandel en grilled snapper. En alles bij elkaar zijn we aan het einde van deze uitgebreide maaltijd met z'n allen € 56 euro kwijt, bizar.
Op de weg terug naar de grotere weg om een taxi te zoeken wordt er nog meer geshopped en krijg ik een scheldkannonade over mee heen omdat het bedrag wat ik bied voor een shirtje voor Bob blijkbaar te laag wordt gevonden. Tja, het motto van deze vakantie wordt "als je echt iets wilt kopen, moet je niet met Petra meelopen" :-)

Ik denk dat we hier nog wel vaker gaan eten dus dat shirtje gaat vast ook nog wel gekocht worden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten