zondag 10 juli 2011

Het huis in Kuta

Zo, we moesten even acclimatiseren en natuurlijk de hele familie welkom heten in het schitterende huis in Kuta.
Zaterdags zijn we na het ontbijt vertrokken uit Adirama en via een schitterende route langs prachtige groene sawa's richting Villa Angelo gereden.
Gelunched bij Poupouan, waar echt de mooiste rijstvelden zijn. Daar regende een beetje toen we weer doorgingen maar verder blijft het schitterend weer. Warm, maar toch wel goed te doen.
Onderweg gestopt bij de lokale markt, waar de kippen in hokjes op het noodlottig einde zaten te wachten. Aan scharrelkippen den ze hier overduidelijk niet.
We waren een bezienswaardigheid daar want het was echt gewoon een plaatselijke markt.
Toen we aankwamen in Kuta moesten we echt enorm omschakelen, wat een vreselijke drukte, toerisme toerisme en nog meer toerisme, en, om het nog erger te maken... we konden het huis niet vinden en wie we er ook naar vroegen, niemand had er van gehoord. Ron had al zoiets van "gooi ons er maar uit bij een restaurant en we wachten wel op Pa en Ma" maar gelukkig vonden we het toen. Het is schitterend rustig gelegen aan het einde van een heel smal zij straatje aan de hoofdstraat.
Zodra je halverwege dat straatje het tempeltje wat daar staat passeert hoor je de drukte niet meer en waan je je weer op het echte Bali! Het is dus perfect gelegen, de drukte kunnen we makkelijk opzoeken en de rust dus ook.

Het huis is echt ontzettend mooi, grote kame, mooi zwembad, kortom, helemaal perfect.
We werden door de eigenaar verwelkomd met een lekkere koude Bintang en nadat hij het huis had laten zien vertrok hij weer.
Het personeel, ja wat een luxe, komt elke dag om het ontbijt te verzorgen, schoon te maken en als er vragen zijn staan ze voor ons klaar.

Om even negen uur 's avonds kwamen Ma en Pa na een lange reis aan. Nog even bijgekletst en Ron had wat te eten gehaald en toen allemaal naar bed voor de eerste echt normale lange nacht.

Bij het opstaan stond de ontbijttafel al buiten gedekt en zijn Ma en ik samen met de kok naar de supermarkt gegaan om in te kopen voor het ontbijt.
Daarna heerlijk buiten zitten ontbijten en toen samen met Pa naar het vliegveld om Jo, Peet en de kids op te gaan halen.
Die landden netjes op tijd dus om 13 uur was de hele familie compleet!

's Middags wat gewinkeld en gezwommen in het zwembad en gelunched in een lokaal tentje en 's avonds via de winkeltjes naar een restaurant voor het avond een.
Het regende 's middags nog even behoorlijk, maar het was gewoon lekker om daar door te lopen.
's Avonds niet al te gek laat naar bed want we moeten nog behoorlijk in het ritme komen allemaal.

En nu hebben we net ontbeten, max is als laatste net zijn bed uit, ma en jo zijn al naar de shops en de rest staat te douchen :-)