woensdag 6 juli 2011

Bangkok dag 2

Gelukkig deed de wekker het nu wel en zaten we al om half zeven aan het ontbijt. Op het programma een bezoek aan de Floating Market en de Bridge over the River Kwai.
Via het hotel hadden we een taxi met chauffeur voor de hele dag geregeld en die stond ons al op te wachten. Blijkbaar met een nog nieuwe auto want alle stoelen en de bank zaten nog in het plastic :-) Dat wordt lekker zweten dus. Maar gelukkig stond de airco lekker hard en was de auto lekker ruim :-)
Na goed een uur rijden kwamen aan bij de Floating Market waar we koffie kregen en een kokosnoot om te drinken maar zelfs met drie scheppen suiker was het echt niet weg te banken :-) De koffie was wel heel erg lekker en zodra die op was konden we de long tail boat in. Wat natuurlijk voor soepele miepie hier nog lang niet meeviel want de bankjes waren op de bodem van het bootje.
Max begon ook gelijk goed want tijdens het voorover buigen om in de boot te stappen kukelde zijn zonnebril van zijn hoofd, tussen wal en schip dus.
Gelukkig was het die van hem en was ik extra gewaarsschuwd om op de mijne te letten!
Toen varen, richting de market, eerst nog een kleine stop bij de coconut farm wat een mooi groot woord bleek te zijn voor een verdelede souvernirshop :-)
Dus bootje weer uit geklauterd en 5 minuten later bootje weer ingeklauterd. Ik kom wel aan mijn beweging op deze manier :-)
Toen varen rochting de echte market waar vooral Bobbie het ene na het andere zag wat erg leuk was maar natuurlijk onmogelijk heelhuids thuis gaat komen, namelijk, een mini gitaar.
Ach, voor een tientje kan een mens niet tobben dus we zijn een gitaar rijker en nog wat meer spulletjes. Maar het was vooral ontzetend leuk, al die bootjes, beladen met souvernirs, maar ook met groente en heel erg veel fruit.
Na een tochtje van goed een uur weer terug aan wal en op naar de volgende bezienswaardigheid.. the Bridge on the River Kwai.
We wisten inmiddels dat de houten brug uit de film er niet meer lag maar de ijzeren variant nog wel.
Daar aangekomen eerst in het drijvende restaurant met uitzicht op de brug gelunched. Ron en Bobbie beiden een vreselijke grote vis op hun bord en Max en ik aan de garnalen.
Toen de brug over gaan lopen. Het was heet, inbdrukwekkend en nog heter en druk.
Veel toeristen wat het hele gebeuren erg toeristisch maakte en waardoor je bijna het achterliggende verhaal zou vergeten. We waren wel heel erg blij dat we vlak voor de vakantie de film nog hadden bekeken zodat we dat nog vers in het geheugen hadden liggen.
Daarna heel even wat gewinkeld, maar het was er gewoonweg te heet voor. En toen via het War CEMENTARY RICHTING HET HOTEL, EEN RIT VAN 2,5 UUR.
Oh oops, capslock :-)
Tegen 5 weer terug in het hotel dus een lange dag gemaakt. Lekker even gezwommen en toen avond eten en.. koffers weer gepakt want vannacht om half vier gaan we weer naar het vliegveld om om 6 uur richting Bali te vertrekken.
Bangkok was een belevenis, de foto;s volgen als we in het huis op Bali zitten :-)
Nu snel slapen want het is hier inmiddelshalf 12, we zijn nog niet echt gewend aan de nieuwe tijd!