zondag 24 juli 2011

Vrijdag 22 juli

Wat een rot idee om te bedenken dat we aan de laatste week van de vakantie gaan beginnen. Maar we genieten er met volle teugen van, en dat is het belangrijkste.
Jo, Robin en Ma gaan vandaag naar Ubud om de Buddha to Buddha ring van Robin op te halen. Jes, Peet en Pa blijven bij het huis en wij gaan met z'n viertjes rochting Kuta om wat te winkelen en om he monument te bezichtigen ter nagedachtenis aan de bomaanslag in 2002 in de discotheek waar Ron en Peter in 1994 een aantal keer naar toe gingen.
Op het moment dat we wat zitten te drinken komt er een rouwstoet voorbij. Wat hadden de kar/draagstoel waar de kist op staat, met foto van de overledene, al eerder deze vakantie zien staan en nu is dus blijkbaar de dag van crematie.
Het moet een bemiddeld iemand zijn geweest want de stoet is lang, en indrukwekkend om te zien.
Hierna zijn we wat gaan winkelen en we hebben heerlijk gelunched bij de Mexicaan.
We kwamen daar zo enthousiast over thuis dat Jo en Peet en de kids daar 's avonds gaan eten en wij met Pa en Ma gaan eten bij Warung Ocha, wat meer in de buurt.
Bij thuiskomst check ik nogmaals mijn mail. Ik heb namelijk gisteren voor de uitgang van de Bintang, de grootste supermarkt hier in Seminyak, een portemonnee gevonden met geld, creditcard, bankpas en rijbewijs van een vrouw uit New Zealand. Gelukkig biedt dan het internet uitkomst en na wat speurwerk via facebook en google kan ik haar emailadres achterhalen en heb ik haar gemailed dat ik haar spullen gevonden heb.
Ze was er dus pas 's morgens achter gekomen vertelde ze later maar ze was oh zo blij dat we haar hadden achterhaald en Ron gaat 's avonds even naar de ingang van de Bintang om haar daar te ontmoeten en haar portemonnee terug te geven. Zij blij en wij blij :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten